وکیل الهام آریان کیان

الهام آریان کیان وکیل پایه یک دادگستری، مجرب، متعهد و کاردان با تلفیق پشتوانه‌های علمی وعملی و با سوابق درخشان و کلان و با هدف حل مشکلات کیفری و حقوقی اشخاص حقیقی و

وکیل الهام آریان کیان

الهام آریان کیان وکیل پایه یک دادگستری، مجرب، متعهد و کاردان با تلفیق پشتوانه‌های علمی وعملی و با سوابق درخشان و کلان و با هدف حل مشکلات کیفری و حقوقی اشخاص حقیقی و

الهام آریان کیان وکیل پایه یک دادگستری، مجرب، متعهد و کاردان با تلفیق پشتوانه‌های علمی وعملی و با سوابق درخشان و کلان و با هدف حل مشکلات کیفری و حقوقی اشخاص حقیقی و حقوقی افتخار دارد خدمات حقوقی خود را در تمامی زمینه‌ها و متناسب با تقاضای موکلین تقدیم نماید.

۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر زن و شوهر قبل از این که مهریه را تعیین کنند و نزدیکی هم بین آن ها صورت نگیرد . طلاق بگیرند زن مستحق مهر المتعه خواهد بود این موضوع در ماده 1093 قانون مدنی پیش بینی شده است.
ماده 1093 قانون مدنی:
هر گاه مهر در عقد ذکر نشده باشد و شوهر قبل از نزدیکی  و تعیین مهر زن خود را اطلاق دهد زن مستحق مهر المتعه است و اگر بعد از آن طلاق دهد مستحق مهر المثل خواهد بود.
مهر المتمعه مالی است که شوهر قبل از نزدیکی و قبل از تعیین مهریه به تناسب وضع اقتصادی خود به زن می دهد.
در مهر المتعه وضعیت اقتصادی مرد مورد توجه قرار می گیرد بنابراین مهرالمتعه بر خلاف مهرالمثل است چرا که در مهرالمثل وضعیت و حال زن مورد توجه قرار می گیرد . در مهرالمتعه اینگونه است که شوهر بر حسب ثروت و در آمد خود مقداری پول و یا هر مالی را که دارد به زن می دهد و اگر اختلافی به وجود آمد دادرس به عرف رجوع کرده و مهرالمتعه را تعیین خواهد کرد. اینکه در مهرالمتعه باید وضعیت اقتصادی مرد در نظر گرفته شود نظر فقهای امامیه است و قانون مدنی ایران هم از نظر فقهای امامیه پیروی کرده است.


مشاوره حقوقی تلفنی



  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

دعاوی خانوادگی

دعاوی خانوادگی شامل موارد متعددی می شود که از جمله آن می توان به 
1)   حضانت و ملاقات فرزند 2) سرپرستی کودکان بی سرپرست  3)   ولایت قهری  4)   اهدای جنین  5)   نفقه فرزندان  6)  نفقه اقارب  7)  نفقه زوجه  8) اجرت المثل ایام زوجیت  9)  تمکین و نشوز 10)  مهریه  11) جهیزیه  12) نکاح موقت  13) نکاح دایم  14) شروط ضمن عقد نکاح  15) نامزدی و دریافت خسارتهای ناشی از برهم زدن نامزدی 16) امور راجع به غایب مفقود الاثر  17) تغییر جنسیت 
اشاره کرد.
-    در حال حاضر دعاوی مربوط به مهریه ، نفقه و جهیزیه چنانچه واجد شرایط ذیل باشند باید در شورای حل ا ختلاف رسیدگی شوند :
1-    اگر مبلغ مهریه ، نفقه و جهیزیه تا 20 میلیون تومان باشد باید جهت ارایه دادخواست به شورای حل اختلاف مراجعه شود .
2-    اگر قبل از طرح دعاوی مربوط به مهریه ، نفقه و جهیزیه تا 20 میلیون تومان ، دعوای طلاق مطرح نشده باشد چون طلاق از مواردی است که در صلاحیت دادگاه خانواده قراردارد ، چنانچه دادگاه خانواده حکم طلاق را صادر کند در همین حکم طلاق ، تکلیف مهریه و نفقه و جهیزیه را نیز روشن می نماید و احتیاجی به مراجعه به شورای حل اختلاف نیست .

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

حکم ورود به عنف

اگر سارقی وارد خانه ای شود و قبل از ارتکاب جرم دستگیر شود از جهت ورود به عنف قابل تعقیب و مجازات است. 

طبق ماده 694 قانون مجازات اسلامی هر کس در منزل یا مسکن دیگری به زور یا تهدید وارد شود به مجازات از 6 ماه تا3 سال حبس محکوم خواهد شد و اگر این عمل توسط دو نفر یا بیشتر انجام شود و دست کم یکی از آنها حامل اسلحه باشد ( سرد یا گرم ) به حبس از یک تا 6 سال محکوم خواهند شد . 

مطابق فحوی صریح قانون مجازات اسلامی هر کس به زور و غلبه داخل ملک کسی شود ... دیگر تفسیر و توضیح ندارد لذا با توسل به همین 2 شرط :
الف: زور و غلبه 
ب: ملک دیگری 
مجازات تعیین و شخص خاطی و مجرم ، تحمل مجازات نماید و اسباب جلوگیری از ارتکاب جرایم مشابه برای سایر مجرمان فراهم آید.


دفتر وکالت
  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

عین معین به دو دسته تقسیم می شود:

1-  مشاع: مالی محسوس و عادی است که دو یا چند نفر در آن شریک هستند به گونه ای که سهم شرکاء در عالم خارج معین نیست. بنابراین هیچ شریکی نمی تواند بگوید بخش معینی از این مال برای من است و نمی تواند ادعای بخش معینی کند.
2-  مفروز: عین معینی است که تمام آن برای یک مالک باشد یعنی مالی که مشترک بین چند نفر نیست. معمولاً اصطلاح مفروز در عرف حقوقی زمانی بکار می رود که مال مشاعی بین شرکاء تقسیم شود و سهم هریک مشخص و متمایز گردد که در این صورت این سهم را مفروز و این عمل را افراز می گویند.


مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری


  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

منظور از اموال خصوصی دولت (اموال دولتی) اموالی است که برای استفادۀ عموم و منافع ملی نیست و در واقع اشخاص حقوقی، حقوق عمومی مانند اشخاص خصوصی برای کسب منفعت آنها را تملک و تصرف می کند مانند کارخانه های دولتی- فروشگاه های دولتی- بانک های دولتی- پالایشگاهها- تولیدات و اسلحۀ نظامی. این اموال تابع مقررات راجع به اموال و مشترکات عمومی نیستند بلکه مانند اموال خصوصی افراد قابل انتقال و تملک هستند.
درواقع حق دولت بر این اموال مانند حق مالکیت افراد نسبت به سایر اموال است هرچند که ممکن است تصرفات دولت در این اموال به موجب قوانینی محدود شده باشد. بنابراین به عنوان نمونه وزارت مسکن و سازمان زمین شهری می توانند زمین هایی را که دارد بفروشد- دولت می تواند سهام کارخانه های دولتی را بفروشد- بانک ملی می تواند ساختمانی را که دیگر مورد احتیاجش نیست بفروشد.

وکیل الهام آریان کیان

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰
بهترین وکیل کسی است که تمامی واقعیات موجود در پرونده را برای موکل خود شفاف سازی کند و ترسی بابت عدم عقد وکالت نداشته باشد.زیرا موکل حتما باید تمام حقایق موجود در پرونده خود را بداند تا در صورت عدم برنده شدن در دادگاه نارضایتی و ناراحتی درباره موضوع وجود نداشته باشد و وجدان وکیل نزد خود راحت باشد که نهایت صداقت را درباره پرونده خود به کار برده است.
در ضمن بهترین وکیل کسی است که در این شرایط اقتصادی موجود در جامعه، وضعیت مالی مردم را درک کرده  و با همکاری در نحوه دریافت حق الوکاله از موکلین نهایت تعامل را با ایشان بنماید.
( الهام آریان کیان به عنوان وکیل دادگستری صادق، به کرات در طول دوران وکالت به صراحت به موکل عدم انجام موضوع را تذکر داده است و نگران عدم انعقاد عقد وکالت که نتیجه ای جز عدم دریافت حق الوکاله نبوده)

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

اعراض یک قاعده عمومی می باشد که به موجب آن از هر مالی که به آن اعراض شده سقوط مالکیت تعلق می گیرد و آن مال در زمره مباحات قرار می گیرد. اعراض موجب سقوط حق عینی است همانگونه که ابراء سبب سقوط حق دینی است و موجب بری الذمه شرف مدیون می گردد.

حق کسب پیشه و تجارت حقی است که بصورت تدریجی و به مرور زمان برای مستأجر محل به جهت اعتباری که در  کسب و پیشه خود پیدا می کند بوجود می آید.



مشاور حقوقی الهام آریان کیان
  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

1- قوانین اصلاحات ارضی: این قوانین در راستای براندازی رژیم ارباب – رعیتی و تعدیل ثروت و بهبود وضع کشاورزان و پیشرفت کشاورزی از سال 1340 با لایحۀ قانونی اصلاحات ارضی به تصویب هیئت دولت رسید.
2- قانون ملی شدن جنگل ها
3- قانون سهیم شدن کارگران در منافع کارگاههای تولیدی و صنعتی
4- قانون آب و نحوۀ  ملی شدن آب سال 1342
5- قانون توزیع عادلانۀ آب سال 1361 
6- قوانین شهرداری و شهرسازی
7- لایحه قانونی نحو ی خرید و تملک اراضی و اموات برای اجرای برنامه های عمومی- عمرانی و نظامی دولت. مصوب شورای عالی مصوب 57 
8- قانون روابط مؤجر و مستآجر
9- قانون زمین شهری مصوب

سرپیچی از این قوانین خلاف قانون بوده و تجاوز از حق به حساب می آید.


وکیل الهام آریان کیان

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

 قصاص موجب تلف جانی یا عضو دیگر او نشود. در این خصوص اختلافی بین اصحاب موجود نیست که اگر قصاص عضو موجب هلاکت مقتص منه شود قصاص جایز نیست و حکم ادعای اجماع دلالت بر آیه مبارکه: فاعتدوا علیه به مثل ما اعتدی علیکم می‌باشد.
 تساوی اعضا در سالم بودن.
عضو سالم در برابر عضو ناسالم قصاص نمی‌شود و فقط دیه آن عضو پرداخت می‌شود، لکن عضو ناسالم در برابر عضو  سالم قصاص می‌شود
 قصاص بیشتر از اندازه جنایت نباشد.
در صورت امکان رعایت تساوی در عمق نیز لازم است اما در جراحت موضحه و سمحاق تساوی در عمق شرط نیست.
تساوی قصاص اعضا بین زن و مرد.
قصاص عضو زن و مرد برابرند و مرد مجرم به سبب نقص عضو یا جرمی که به زن وارد نماید به قصاص عضو مانند آن محکوم می‌شود. مگر اینکه دیه عضوی که ناقص شده ثلث دیه کامل باشد که در آن صورت زن هنگامی می‌تواند قصاص کند که نصف دیه آن عضو را به مرد بپردازد.


وکیل پایه یک دادگستری الهام آریان کیان

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • arianlaw arianlaw