وکیل الهام آریان کیان

الهام آریان کیان وکیل پایه یک دادگستری، مجرب، متعهد و کاردان با تلفیق پشتوانه‌های علمی وعملی و با سوابق درخشان و کلان و با هدف حل مشکلات کیفری و حقوقی اشخاص حقیقی و

وکیل الهام آریان کیان

الهام آریان کیان وکیل پایه یک دادگستری، مجرب، متعهد و کاردان با تلفیق پشتوانه‌های علمی وعملی و با سوابق درخشان و کلان و با هدف حل مشکلات کیفری و حقوقی اشخاص حقیقی و

الهام آریان کیان وکیل پایه یک دادگستری، مجرب، متعهد و کاردان با تلفیق پشتوانه‌های علمی وعملی و با سوابق درخشان و کلان و با هدف حل مشکلات کیفری و حقوقی اشخاص حقیقی و حقوقی افتخار دارد خدمات حقوقی خود را در تمامی زمینه‌ها و متناسب با تقاضای موکلین تقدیم نماید.

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کسانی که به دنبال راهی آسان جهت مهاجرت به کانادا هستند باید از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایند  که بدون نیاز به داشتن مدارک تحصیلی و تسلط به زبان انگلیسی و یا  فرانسه صاحب اقامت دائم کانادا شده و اگر کسی تا کنون نتوانسته از سایر روشها اخذ اقامت کانادا را نماید و سن وی از  35 بیشتر است و یا فقدان مدرک IELTS  یا داشتن فرزند پسر مشمول خدمت سربازی و ... می تواند از طریق روش مهاجرت سرمایه گذاری اقامت دائم کانادا را پس اخذ ویزای اقامت دایم اخذ نماید.

وکیل مهاجرت

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

 توبه در قانون مجازات اسلامی به عنوان یکی از اسباب تخفیف مجازات نام برده شده است. توبه نشان‌دهنده آن است که مجرم از آنچه انجام داده، پشیمان است، بنابراین از طریق توبه، یکی از اهداف اعمال مجازات‌ها که اصلاح مجرم است، پیشاپیش محقق شده است؛ به همین دلیل مجازاتی که برای مجرم توبه‌کننده در نظر گرفته می‌شود، با تخفیف یا عفو همراه است.
در قانون مجازات اسلامی برای مجرمی که توبه کرده باشد مزایای مختلفی در نظر گرفته شده است. در برخی از مواد قانون مجازات اسلامی، توبه مجرم اسباب عفو او را فراهم می‌کند و در برخی دیگر او را از مجازات می‌رهاند. 
در ماده 114 قانون مجازات اسلامی آمده است که در جرایم موجب حد به استثنای قذف و محاربه، هرگاه قبل از اثبات جرم توبه، ندامت و اصلاح متهم برای قاضی محرز شود، حد از او ساقط می‌شود. همچنین در تبصره دوم این ماده آمده در زنا و لواط هرگاه جرم به عنف، اکراه یا با اغفال بزه‌دیده انجام گیرد، مرتکب در صورت توبه و سقوط مجازات به شرح مندرج در این ماده به حبس یا شلاق تعزیری درجه شش یا هر دو آنها محکوم می‌شود. این در حالی است که با توجه به نظریه شماره 1291/92/7 مورخ اول مهر ماه سال 92 اداره کل حقوقی قوه‌قضاییه، اثبات در دادگاه است نه دادسرا. بنابراین احراز توبه مرتکب جرم با قاضی محکمه است و بازپرس در آن مداخله ندارد. با اینکه گفته شد که توبه در جرایم مستوجب حد، چنانچه قبل از اثبات جرم باشد، موجب اسقاط مجازات خواهد شد اما در مورد حد جرم قذف به دلیل حق‌الناس بودن، توبه نمی‌تواند تاثیری در اسقاط مجازات حدی داشته باشد. باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که توبه نباید صرفا لسانی باشد بلکه باید تحولی درونی باشد تا پذیرفته شود. قانونگذار نیز همین امر را خواستار است و همان‌طور که مشاهده می‌شود، قانون نیز به صورتی است که فرد باید متوجه اشتباه خود شده و اعتراف کرده باشد. 

مشاور حقوقی شما ، الهام آریان کیان

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

1.معلق علیه باید یک حادثه خارجی باشد یعنی خارج از شرایط صحت عقد باشد و خارج از عقد نیز باشد. مانند مثال فوق که قبولی در کنکور یک حادثه ی خارجی است. اگر معلق علیه یک حادثه خارجی نباشد یعنی جزء شرایط است بخاطر اینکه تکلیف روشن است (پس هر وقت تکلیف روشن بود عقد معلق نیست) موقعی عقد معلق است که تکلیف روشن نباشد مثلاً من می گویم خانه ام را فروختم اگر اهلیت داشته باشم که اهلیت داشتن جزء شرایط صحت عقد است و اینجا تکلیف روشن است چون من یا اهلیت دارم که معامله درست است یا اهلیت ندارم که معامله درست نمی باشد.


2. معلق علیه آینده باشد که آینده تکلیف روشن نیست. اگر معلق علیه گذشته باشد چون تکلیف روشن است، عقد معلق نیست مثلاً قبولی در کنکور آینده است.
3. معلق علیه باید احتمال باشد (یا بشود یا نشود) اگر احتمالی باشد تکلیف روشن نیست حال اگر معلق علیه حتمی باشد یا محال باشد (حتمی یعنی صددرصد می شود، محال یعنی صددرصد نمی شود) چون تکلیف روشن است در این صورت عقد معلق نیست. مثلاً قبولی در کنکور احتمالی است حتی اگر خیلی مسلط باشد، یک مثال برای حتمی (که معلق نیست) مثال خانه ای را فروختم اگر تا دوماه دیگر زمستان بیاید (البته با فرض اینکه الان آبان ماه است (که این را مؤجل گویند چون تکلیف روشن است و تا دو ماه دیگر صددرصد زمستان می آید. مثال برای محال: خانه ام را فروختم اگر تا دو ماه دیگر نوروز بیاید که محال است تا دو ماه دیگر نوروز بیاید و عقد کلاً باطل است.

arianlaw.ir

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

 هر دعوای حقوقی را نمی‌توان به شکل یک شکایت کیفری مطرح نمود. به‌عنوان نمونه، در ارتباط با چک، تمامی چک‌هایی که با شرایط قانونی صادرشده‌اند قابلیت طرح دعوای حقوقی را دارند؛ ولی تنها زمانی می‌توان در رابطه با چک شکایت کیفری نمود که برخی شرایط خاص مثل به‌روز بودن چک و یا بدون تاریخ نبودن چک وجود داشته باشد.

ممکن است مهم‌ترین تفاوت این دو نوع رسیدگی در هزینه‌های قضایی باشد. در دعوای حقوقی اکثرا" هزینه دادرسی بسیار بالاتر از شکایت کیفری است.
در دعاوی حقوقی به دلیل پیچیده تر بودن، نیاز به یک وکیل حس می شود.

ولی در شکایت کیفری به‌محض اینکه دادسرا یا دادگاه متهم را احضار نمایند و او در جلسه حاضر نشود امکان صدور حکم جلب به وجود می‌آید. در شکایت کیفری قاضی حتی می‌تواند در صورت عدم حضور شاهد حکم جلب او را صادر نماید.

علاوه بر آن نتیجه شکایت کیفری – درصورتی‌که حق با شاکی باشد- مجازات مجرم است. به این معنا که فرد به مجازات اعدام، حبس، شلاق، جزای نقدی در حق دولت و…. محکوم شود. لازم به ذکر است در اکثر موارد در شکایت کیفری نمی‌توان از مجرم تقاضای خسارت یا بازگرداندن مال را نمود مگر اینکه به‌طور مجزا و همچون دعوای حقوقی اقدام به ارائه دادخواست شود.




  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

پرونده های موجود در دادگستری می تواند تنوع در موضوعات داشته باشد. به طور مثال: طلاق،حضانت فرزند ، اخذ مالیات برارث ،کم کردن سن ، امور ملکی،دعاوی ملکی ،امور ثبتی ،دارایی و حل پرونده های مالیاتی ،توقیف اموال ،تخلیه مستاجر ،  امور تصادفات ،جرایم اینترنتی ، قراردادهای مشارکت و دعاوی مربوطه به آن ها ،کلاهبرداری، سرقت،خیانت در امانت،چک و دعاوی مربوط به مطالبه وجه چک و....

وکیل الهام آریان کیان آماده ارائه مشاوره درباره پرونده شما و قبول پرونده است.


  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

نکته 1 ) ظاهراً مقصود از این ماده این است که زن فقط تا زمانی که شوهر بیمار است می تواند از نزدیکی امتناع ند و در صورت بهبودی مرد این حق از او گرفته می شود.
نکته 2 ) حق مطلب در عدم ضرر رساندن است حال اگر شوهر از وسایلی استفاده کند که مانع رسیدن بیماری به زن شود و خوف بیماری برطرف شود حق امتناع هم از بین می رود.
نکته 3 ) در صورت اختلاف بین زن و شوهر در این مورد حاکم برای روشن شدن وضعیت و رفع مشکل شوهر را به اهل خبره معرفی می کند .
نکته 4) این مسئله در مورد قبل از عقد یا بعد از عقد،علم به بیماری و جهل به بیماری یکی است فسخ عقد نمی شود ولی دو حق را برای زن در بردارد
امتناع از نزدیکی کردن زوج
استحقاق نفقه، زیرا این خودداری وظیفه شرعی زن است از خوف بیمار نشدن وی،
نکته 5 ) این ماده می تواند برای مرد هم این حق را بیاورد یعنی اینکه اگر زن بیماری مقاربتی داشته باشد مرد می تواند از نزدیکی با وی امتناع کند و اینجا هم با وجود اینکه زن بیمار است باز نفقه ی وی نباید قطع شود.


نکاتی درباره امتناع زن از نزدیکی 

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

لعان چیست؟

قاذف (کسی که ادعای زنای نفر دیگر را دارد ) 4 بار در حضور قاضی بگوید (اشهد بالله انی لمن الصادقین فیما رمتیها به من الزنا= به خدا که در اسناد زنا راست گویم) سپس به دستور قاضی می گوید ( ان لعنه الله علی ان کنت من الکاذبین=یعنی اگر دروغ گفته باشم لعنت خدا برمن) سپس زن به دستور قضای می گوید ( اشهد بالله انه لمن الکاذبین فیما رمانی به من الزنا =به خدا سوگند که به دروغ به من اسناد زنا داده است ) سپس به دستور قاضی می گوید (ان غضب الله علی ان کان من الصادقین= خشم خدا بر من اگر راست گفته باشد)
پس از انجام این مراسم قاذف معاف از حد می شود و زن همیشه به شوهر مزبور حرام می گردد و فرزند مورد لعان نسبت به قاذف نخواهد بود (البته در حال حاضر برخی از آزمایشات در پزشکی قانونی هم هست که فرزند را به پدر حقیقی نسبت می دهد) جریانی که گفته شد تشریفات بین قاذف و زن می باشد که ملاعنه نام دارد.


حکم زنا

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

عسر و حرج زوجه

در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد وی می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند . چنانچه عسر و حرج برای فرد ثابت گردد دادگاه می تواند زوج را به اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می شود .
فلسفه ی اصلاح ماده فوق پاسخگویی به نیاز زنان و جبران فقدان اختیارات قانونی آن ها بوده مبین نوعی تحول در قانون مدنی و قانونگذاری محسوب می شود.عسر و حرج موضوع این ماده عبارت از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل می باشد مثلاً زوجه مدت متمادی ای نفقه دریافت ننموده و در تهیه خوراک و پوشاک در مضیغه باشد یا اینکه در خانه حبس شده باشد و اجازه خروج و رفت و آمد به هیچ عنوان نداشته باشد و یا سوء رفتاری از جانب همسرش سرزده باشد که عملاً زندگی را مشکل سازد و در این صورت توسط دادگاه احراز شود.


عسر و حرج زوجه

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

دعاوی خانوادگی شامل مواردی مانند حضانت و ملاقات فرزند ،سرپرستی کودکان بی سرپرست ،  ولایت قهری ، اهدای جنین ،  نفقه فرزندان ،  نفقه اقارب،نفقه زوجه ،اجرت المثل ایام زوجیت ، تمکین و نشوز،مهریه،جهیزیه ، نکاح موقت ،شروط ضمن عقد نکاح ،  نامزدی و دریافت خسارتهای ناشی از برهم زدن نامزدی ،  امور راجع به غایب مفقود الاثر ،تغییر جنسیت

در حال حاضر دعاوی مربوط به مهریه ، نفقه و جهیزیه چنانچه واجد شرایط ذیل باشند باید در شورای حل ا ختلاف رسیدگی می شوند.


رسیدگی به دعاوی خانوادگی

  • arianlaw arianlaw
  • ۰
  • ۰

وکالت از جمله مشاغلی است که در جامعه دارای مقام و منزلت والای اجتماعی است.

و می توان کسی که وکیل است را یک نخبه و روشنفکر اجتماعی قلمداد کرد.
از دیگر مزایای وکالت آن است که پس از اتمام امر وکالت و احقاق حق موکل و به نتیجه رسیدن تلاش های وکیل ماهر ، احساس لذت بخش و بسیار خوشایندی به وی دست می دهد که تمامی خستگی را ازتن وی می زداید.
از دیگر مزایای شغل یک وکیل آزادی است. یک وکسی این آزادی را دارد که در ساعت هایی که می خواهد در دفتر کار خود حضور یابد.

  • arianlaw arianlaw